מאמרים וטיפים לעסקים

האם הצעת "ניתוח אתר שלך בחינם" היא לגיטימית?

זה יכול להיות קשה לקבוע האם הצעת ניתוח אתר אינטרנט "ללא התחייבות" שהגיעה בדוא"ל הנה לגיטימית. למרבה המזל, יש לנו אליזבת יאנג האף שמראה איך אפשר לזהות הונאה וכיצד לקבל ניתוח אתר אינטרנט בסיסית בחינם.
אחד הלקוחות עסק קטן שלי שלח לי מייל עם השאלה "האם אני צריך את ניתוח אתר הזו ללא התחייבות?"

אני עומד מאחורי העבודה שאני עושה, אז אין לי שום בעיה כשהלקוח רוצה להשתמש בכלים או אפילו בדוחות שמספקות חברות אחרות כדי לראות איך אתר האינטרנט שלו עומד בין המתחרים.
אבל במקרה הזה, ברגע שראיתי את המייל שהוא קיבל התגובה שלי הייתה "לא, אל תעשה זאת!" למה? כי זה היה אחד מאותם מיילי זבל / הונאה.

אני מקבל שאלות דומות מלקוחות שלי לעיתים קרובות, אז חשבתי שזה יהיה טוב להסביר כיצד לזהות במהירות דואר זבל או הונאה. בנוסף, אני אראה איך אתם יכולים בקלות ובעצמכם לאתר את המידע מדוח הרלוונטי באמצעות Search Console.

הונאה: ניתוח אתר אינטרנט חינם "ללא התחייבות"

ניתוח אתר חינם
כפי שניתן לראות בתמונה, נראה כך שהדוא"ל הגיע מאדם אמיתי: אליזבת יאנג, יועצת שיווק; היא מודיע ללקוח שלי כי אתר החברה מלא שגיאות וכי צוות העיצוב הענק שלו יתקן את כולן.
בדוא"ל ישנם שלושה רמזים שבעזרתם קל לזהות הונאה:

רמז מס' 1: כתובת "מאת" של Gmail

זה הדבר הכי בולט:
אם אליזבת אכן היה יועצת שיווק "מקצועי", סביר להניח שהיה לה דוא''ל בדומיין של החברה ולא ב-Gmail.

רמז מס' 2: דומיין בברכה
המייל ממוען באופן לא אישי אל "בעל העסק".
השדה הכיל את כתובת הדוא"ל הרשומה באתר מול שם הלקוח שלי. זאת אומרת שספאמר שולח מיילים בתפוצה רחבה לכתבות שנגרדו מאתרי אינטרנט על ידי הרובוטים.

רמז מס' 3: היעדר מידע מזהה אחר
אין לכם מושג באיזו חברה אליזבת עובדת, אין מספר טלפון, קישור לאתר, שום דבר.

איך לקבל בכוחות עצמכם ניתוח אתר אינטרנט חינם בעזרת Google

רוב המידע המובטח כניתוח אתר אינטרנט "ללא התחייבות" זמין בחינם, בלי תנאים מוקדמים, ב-Google Search Console.

רבים מהעסקים הקטנים שאני עובד איתן אינם יודעים על Google Search Console או מבינים איך זה עובד. באופן רשמי, Search Console הוא "שירות המוצע בחינם על ידי Google שעוזר לעקוב אחר נוכחות האתר שלכם בתוצאות החיפוש של Google".

במילים אחרות, אתם לא צריכים מישהו נוסף שיספק לכם דוח ניתוח אתר אינטרנט כי Google מספקת אותו ישירות אליכם. Search Console נותן מידע מגוון לגבי האופן שבו מנוע החיפוש מציג את האתר שלכם - ממספר הדפים באינדקס ואם Google מצאה תוכנות זדוניות עד לשגיאות 404 והמידע הקשור לתגי כותרת / מטא.

 

תוכלו למצוא את המידע הדרוש לכם בשלבים הבאים:
שלב 1: אמתו את האתר שלכם ב- Google Search Console

כדי לגשת למידע זה, קודם כל אתם צריכים לאמת את האתר. אם יש לכם חשבון עם Google Analytics, תוכלו לאמת את האתר שלכם ב-Search Console תוך כמה דקות. ראו הוראות (וסרטון) בדפי העזרה של Google Search Console

שלב 2: סקרו את הדוחות הרלוונטיים

לאחר שהתחברתם ל-Search Console, תסתכלו מה יש שם. עבור עסקים קטנים עובדים עם החברה שלי, CTA Media, אנו מספקים דשבורדים מותאמים אישית על בסיס חודשי הכוללים מידע מ- Search Console בהקשר לבריאות האתר, מצב האינדקס ונתונים חשובים אחרים. הנתונים האלה כוללים מידע מהדוחות הבאים:

מראה חיפוש ← שיפורים ב- HTML
Search Appearance → HTML improvements
הדוח הזה (תמונה 2) אומר אם יש לכם בעיות עם תגי כותרת / מטא,  כולל תגים קצרים מדי או ארוכים מדי, תגים חסרים או כפולים.

בעיות עם תגי כותרת / מטא

הערה: מכיוון שהדוח נבנה על-ידי רובוט, הוא לא יגיד לכם אם תגי הכותרת אינם טובים לאופטימיזציה. הרובוט יכול רק לציין את נוכחותו של תג כותרת / תיאור (ולספור תווים). הוא לא יכול להגיד אם אתם משתמשים במילות המפתח הנכונות. ראיתי אתר אחד, שהרובוט מצא שם אפס בעיות עם תגי הכותרת, אבל האתר היה מלא בבעיות עם תגי הכותרת. תג דף הבית, למשל, היה מורכב מ: [דף הבית - שם החברה]. לא בדיוק השימוש הטוב ביותר בפוטנציאל של תג הכותרת.

תנועת חיפוש → פעולות ידניות
Search Traffic → Manual Actions
בדוח הזה Google תתריע (אולי!) אם אתם עושים משהו נגד הכללים שלהם וכתוצאה מכך זה משפיע על הנוכחות שלכם במנוע החיפוש. בדרך כלל, אם אתם אזרחי SEO טובים אין עם זה שום בעיה, אבל בדקו בכל זאת.

תנועת חיפוש → שימושיות לניידים
Search Traffic → Mobile Usability
דוח זה מתאר כיצד Google מציגה את האתר שלכם מנקודת המבט של הנייד. לדוגמה, בתמונה 3, Google מראה את שגיאות השימושיות של האתר. שימושיות לניידים גרועה יכולה להשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש ולהפחית את תנועת האתר.

שימושיות לניידים גרועה יכולה להשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש

אינדקס Google ← מצב אינדקס
Google Index → Index Status
הדוח הזה מציג כמה דפים אינדקסה Google. בדרך כלל, אלא אם אתם מוסיפים (או מסירים) עשרות עמודים בכל חודש, הגרף נשאר שטוח יחסית. עלייה או ירידה בלתי מוסברות בדפים מאונדקסים יכולות להצביע על בעיות אפשריות.

בוט זחילה ← שגיאות הזחילה
Crawl → Crawl Errors
זהו הדוח (תמונה 4) האומר לכם כמה דפי 404 "לא נמצא" מצאה Google, כולל רשימת הדפים. אם מישהו כמו "אלן" הסקאמר כותב לכם לומר כי הוא יתקן את שגיאות 404, תוכלו להשתמש בדוח "סריקת שגיאות" כדי לראות כמה באמת דפים כאלה יש לכם ואילו דפים אינם "נמצאים". אם הסרתם דפים מפני שהם מיושנים ואין לכם דף חדש שאליו ניתן להפנות, אז דף 404 הגיוני לחלוטין.

סריקת שגיאות

בעוד ששגיאות 404 אינן משפיעות על הדירוג במנועי החיפוש, אם אתם לא בטוחים כיצד ליצור הפניות מחדש, לתקן קישורים נכנסים או בעיות אחרות הקשורות לשגיאות 404, אני ממליצה לשתף פעולה עם מומחה קידום אתרים מכובד (לא אחד כמו אלן).

בוט זחילה ← מפת אתר
Crawl → Site Map

בדוח הזה אנו מחפשים כל אזהרות מ-Google - בדרך כלל אזהרות שלא ניתן לזחול בדפי האתר או בעיות אחרות. אם אתם רואים אזהרה כזו, תפנו למומחה SEO שיוכל לקבוע את הסיבה ולאחר מכן לעזור לתקן את הבעיה, כי היא יכולה להיות די מסובכת ולדרוש ידע רחב.

ללקוח אחד עשינו ניתוח אתר אינטרנט וראינו ש-Google רושמת מספר רב של אזהרות (במיוחד שגיאות 403). לאחר שעשינו חקירה קצרה, המתכנת שלנו קבע כי מארח האינטרנט הוסיף קוד לקובץ htaccess. קוד זה היה חוסם רובוטים שונים וסקראפרס – כולל Googlebot.

בטיחות
Security

בטיחות

דוח זה (תמונה 5) מראה אם Google זיהתה איזושהי תוכנה זדונית באתר שלכם. הדרך היחידה למנוע תוכנות זדוניות היא לשמור על וורדפרס ופלאגינים במצב מעודכן.

 

טיפ: אף פעם אל תסגירו את פרטי הכניסה שלכם לאנשים לא מוכרים

אחת הבעיות האפשריות כאשר אתם מתקשרים עם אנשים שרוצים לתת לכם ניתוח אתר אינטרנט "ללא התחייבות" היא כי הם עשויים לבקש מכם את פרטי הכניסה והסיסמה למשאבים שונים של האתר שלכם.

ברגע שאתם נותנים למישהו גישה לאתר שלכם, מארח האתר או Google Analytics, זה הופח קל מאוד לאדם הזה לעשות פעולות נלוזות כמה שהוא רוצה, כולל:

- למנוע מכם כניסה תוך שינוי מנהל האתר  
- להשתמש באתר שלכם למטרות בלתי חוקיות או שליחת ספאם.
- לשנות את בעל / מנהל של חשבון Google Analytics שלכם

אם חברה או יועץ קידום אתרים מבקשים גישה, רוב היישומים כמו וורדפרס ו- Search Console
מאפשרים לתת גישה מוגבלת לאנשים אחרים באמצעות הענקת פרטי הכניסה משלהם, לכן אין צורך בשימוש בפרטים שלכם.

סיכום
כבעל עסק קטן, זה יכול להיות קשה לכם לקבוע האם "ניתוח אתר אינטרנט בחינם" היא לגיטימית או לא. אתם עסוקים ודוא"ל האומר לכם כי באתר שלכם יש בעיות יכול לעורר פאניקה.

אך לפני שתגיבו על ההצעה כזו שאותה לא ביקשתם, קחו דקה או שתיים כדי לבדוק את כתובת שולח הדוא"ל, את הצורה בה נכתב הדוא"ל ואת אמיתות הפרטים ליצירת קשר. אם משהו מעורר בכם אי נוחות, מחקו את המייל – והמשיכו בתפקיד החשוב של ניהול העסק שלכם.

כתוב תגובה
" אנחנו אתר פניקה רהיטים מבוססי נופקומרס nopCommerce. השירות שאנחנו מקבלים, יחד עם העיצוב, המהירות, השינויים שאנחנו מבקשים ונעשים במהירות וביעילות יוצאת דופן בשוק הישראלי, גורמים לנו להמליץ בכל פה על נופקומרס ועל שירותי האתר הזה. אין לו תחרות ! "

בנימין

מחסני רהיטים בפאניקה בע"מ, www.panika.co.il

לחץ לחיוג מהיר WhatsApp